دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
المصطفی

آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خالق پور جانشین ریاست المصطفی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن مناسبت های ماه ربیع الاول به ویژه سالروز آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)، اظهار داشت: با توجه به کارکرد جامعةالمصطفی و پرورش جمع کثیری از سربازان آن حضرت در این مجموعه علمی، جا دارد سالروز آغاز امامت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) را فرصتی برای کسب رخصت از حضرت ولی عصر در تربیت طلاب علوم دینی قرار دهیم.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات حجت الاسلام والمسلمین کریمی در سمت معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی و مناصب پیش از آن، ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین کریمی از حلقه نخستین خدمت گزاران در مرکز جهانی علوم اسلامی به شمار می آید و تا امروز در بخش های مختلف منشاء آثار و برکات فراوان بوده است.

جانشین ریاست جامعه المصطفی العالمیه همچنین حجت الاسلام والمسلمین صالح را از مدیران باتجربه، عالم و کارآمد المصطفی برشمرد و یادآور شد: همه دستاوردها و بالندگی المصطفی در امر فرهنگ و تربیت و اخلاق، به همت و تلاش یکایک همکاران معاونت فرهنگی تربیتی به دست آمده است و این رویکرد بانشاط و باور مخلصانه حاکم بر معاونت فرهنگی تربیتی، حقیقتا شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، دنیا را محل فراز و نشیب های پیوسته خواند و افزود: رخداد این اوج و فرودها در بخش فرهنگ و تربیت نیز امری طبیعی به شمار می آید؛ اما به یاری خداوند و تلاش همه همکاران محترم، حرکت المصطفی در حوزه اخلاق و معنویت همواره مسیری رو به جلو و پیشرفت بوده است.

امتیاز المصطفی اهتمام به ابعاد اخلاقی و تربیتی است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کریمی، در سخنانی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، اظهار داشت: خوشبختانه با عنایت الهی، مساعدت ریاست جامعةالمصطفی و همراهی همکاران محترم، بخش اعظم برنامه های معاونت فرهنگی و تربیتی المصطفی در دوره گذشته به سرانجام رسید و امیدواریم در دوره جدید نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالح، این توفیقات با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع تربیت در تحقق اهداف جامعةالمصطفی، ابراز داشت: تربیت اخلاقی، اساس تعالیم دینی برای ساختن انسان کامل به شمار می آید همانگونه که رشد و تعالی اخلاقی و معنوی، هدف اصلی رسالت بوده است و امتیاز نسبی المصطفی نیز نسبت به سایر مراکز علمی و دانشگاهی، اهتمام به همین ابعاد اخلاقی و تربیتی است.

معاون سابق فرهنگی تربیتی المصطفی در پایان سخنان خود گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در دوره گذشته این معاونت به ویژه در عرصه تربیت قرآنی حدیثی طلاب، طرح مربیان اخلاقی، ارزیابی تربیتی طلاب و خوابگاه ها، راه اندازی بخش مشاوره صفوف و… ارائه نمود.

نگاه تربیتی در همه بخش ها

سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح طی سخنانی با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهدای انقلاب از جمله شهید سردار سلیمانی و شهید جمهور، درس اخلاق، اخلاص و مسئولیت پذیری را به ما آموختند و باید برای توفیق در همه کارهای خود به ایشان اقتدا نماییم.

وی با تقدیر از خدمات معاونان سابق فرهنگی تربیتی المصطفی و همه دست اندرکاران این معاونت از آغاز تاکنون، یادآور شد: امیدواریم در دوره جدید نیز بتوانیم با استفاده از تجربیات گذشته و همراهی همه همکاران عزیز، گام جدیدی در راه ارتقای فرهنگ و تربیت طلاب المصطفی برداریم.

معاون جدید فرهنگی تربیتی المصطفی با تاکید بر اهتمام به نظریه های تربیت دینی بر مبنای قرآن کریم و سیره اهل بیت(علیهم السلام) در فعالیت های فرهنگی تربیتی المصطفی، افزود: مجموعه آداب و رسومی که در برنامه های مذهبی خود داریم بسته های کامل تربیتی است که باید تلاش نماییم این ظرفیت ها مبتنی بر معارف قرآن و حدیث و استفاده از علوم روز مورد بروزرسانی و بهره برداری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح در پایان ضمن تقدیر از اعتماد رئیس جامعه المصطفی، ابراز داشت: تربیت طلاب مسئولیت بسیار بزرگی است و نمی توان تمام ابعاد آن را به معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی محدود کرد و نگاه تربیتی باید در همه بخش ها مدنظر قرار باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha